4. SINIF ÖĞRENCİLERİYLE SINAV KAYGISI ETKİNLİKLERİ
“Her ay düzenli olarak işlenen rehberlik saatinde, ilkokul rehber öğretmeni Özge Aygüneş eşliğinde “Sınav Kaygısı” üzerine etkinlikler yapıldı. Çocukların stresli bir durum yaşadıkları zaman ortaya çıkan ve vücudun kendini korumak için çeşitli tepkiler gösterdiği sınav kaygısı durumunun ne demek olduğu sunum yoluyla somutlaştırılarak çocuklara aktarıldı. “Gerçek Korkularımız” ve “Sanal Korkularımız” dan söz edilerek, projektif yöntemlerle çocukların olumlu-olumsuz duygu yoğunluğu tartışıldı. Daha sonra çocuklara heyecan ve korku hissettikleri anların resimlerini çizmeleri istendi. Çocukların yaptıkları bu kaygı temalı resimler üzerine konuşulduktan sonra bu olumsuz duyguların üzerine gidildi. Dersin sonunda korku heyecan duygularının yansıtıldığı resimler yırtılarak çocukların deşarj olmaları sağlandı ve çocukları sınav anında rahatlatıcı bilişsel olumlu cümleler üzerine konuşuldu. Etkinlik bitiminde 4. sınıf öğrencilerimiz için özel hazırlanan “olumlu motivasyon kartları” çocuklara dağıtıldı.