KONU: Değerler Eğitimi alanında Danışman öğretmenleri Halenur TÜRKTAN rehberliğinde öğrencimiz Doğa BULUT "Metahuman Dünyamda Mevlana” projesi ile finallere katılmaya hak kazanmıştır.
KATILIMCI: DOĞA BULUT
KONU: Biyoloji alanında danışman öğretmenleri Sanem Ay rehberliğinde öğrencilerimiz Sarp Tekin AY, Mehmetcan ÖZDEMİR ve Doğa TAŞDEMİR “Potansiyel Beyin Krizi (İnme) Hastalığının Erken Tespitinde Yüz Tanıma ve Koldaki Güçsüzlük Tespiti” projeleri ile finallere katılmaya hak kazanmışlardır.
KATILIMCI: SARP TEKİN AY, DOĞA TAŞDEMİR, MEHMETCAN ÖZDEMİR
KONU: “Kimya Projesi” ile TEKNOFEST 2024 Çevre ve Enerji Teknolojileri yarışmasında lise seviyesi ön değerlendirme aşamasını başarı ile tamamlamış olup final için hazırlıklara başlamıştır.
KATILIMCI: ECRİN TÜRKYAMAN, BAKİ EFE BEKÇİ, DİLA SAYGIÇ
KONU: 10. sınıf öğrencilerimizden Mete Perkgöz fizik öğretmenimiz Gülhan Alhan Çakıcı danışmanlığında hazırladığı “Grafen Tabanlı Yüksek Performanslı Süperkapasitör” projesiyle TÜBİTAK Türkiye Finalleri’nde “TEŞVİK ÖDÜLÜ” almaya hak kazanmıştır.
KATILIMCI: METE PERKGÖZ
KONU: Öğrencimiz Can Çağlar Kaymak ve Fen Bilimleri Öğretmenimiz Sanem Ay 5-9 Haziran Ankara ATO Kongre Merkezinde gerçekleşen TÜBİTAK 2204 B Türkiye Finallerinde Giyilebilir Teknolojiler Tematik alanında “Teknoloji Temelli Duygu Tanıma Gözlüğü” projelerini sergilemektedir.
KATILIMCI: CAN ÇAĞLAR KAYMAK
KONU: Duke of Edinburgh Uluslararası Gençlik Ödülü, 14-25 yaşlarındaki tüm gençlerin katılabileceği bir kişisel gelişim programı. Gençler, ödül programı içinde hem bireysel gelişimlerine katkıda bulunacak, hem de topluma yararlı olabilecekleri çeşitli faaliyetlere katılacak. Ödül programına katılım tamamen gönüllü olup, program asla yarışa ve rekabete dayalı değildir. Gençler, ödül programı kapsamında kendi seçtikleri faaliyetlere kendi belirledikleri zamanlarda düzenli olarak katılım gösterirler. Faaliyetlerini tamamlayan gençler, kendi başlama noktalarına göre gösterdikleri gelişim ve azim esas alınarak ödüllendirilir. Programa başlarken seçtiği faaliyetler, kendi seçtiği süreler boyunca düzenli olarak katılım gösteren her genç, Duke of Edinburgh Uluslararası Gençlik Ödülünü almaya hak kazanır.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI LİSE ÖĞRENCİLERİ
KONU: YGA, daha iyi bir Türkiye, daha iyi bir gelecek için sosyal sorumlu liderler yetiştirmek vizyonuyla 2000 yılında kurulmuş olan uluslararası bir sivil toplum örgütüdür. 5 aşamalı mülakatla seçilen 50 kişi; YGA Liderlik Programında üst düzey yönetici, akademisyen, sanatçı ve bilim insanlarından oluşan, YGA Hayal Ortaklarından 1.000 saatin üzerinde eğitim alırlar.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI LİSE ÖĞRENCİLERİ
KONU: Atlantic-Pacific Matematik Ligi Kasım ve Nisan ayları arasında uygulanan 6 yarışmalık bir seridir. Lise kategorisi içeriği cebir, geometri ve trigonometriyi kapsamaktadır. Yarışmalarda hesap makinesi kullanılmamaktadır. Okullar her bir yarışmadan sonra en yüksek puanı alan ilk on öğrencinin skorlarını takım skoru olarak online olarak bildirirler. Daha sonra bu sonuçlar okulun dahil olduğu bölgedeki diğer takımların skorları ile karşılaştırılır. Yarışma sezonunun sonunda, herbir bölgeden en yüksek puanı alan okullara ve öğrencilere ödül ve takdirleri verilir. Atlantic-Pacific Matematik Ligi hakkında detaylı bilgi için http://www.atpacmath.com/ sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI LİSE ÖĞRENCİLERİ
KONU: Genç Başarı Şirket Programı ile lise öğrencilerimiz gönüllü mentörler eşliğinde iş planı geliştirmeleri, şirket kurmaları, ürün ya da hizmet üreterek, satış, şirket idaresi gibi konularda doğrudan kendilerine ait projeler üzerinden deneyim kazanmaları hedefleniyor. 26 hafta sürmesi planlanan program sayesinde gençler gerçek bir şirket deneyimi yaşama şansına sahip oluyorlar. Genç Başarı Şirketleri, iş dünyası gönüllülerinin destekleri ve rehberlikleriyle gelişiyorlar. Eğitim öğretim dönemi sonunda düzenlenen “Genç Başarı Ticaret Fuarı”nda ürün ve hizmetlerini sergileme fırsatı bulan şirketler, jüri önünde proje ve şirket sunumlarını gerçekleştirip “Avrupa Yılın Şirketi Yarışması”nda Türkiye’yi temsil etmek için birbirleriyle yarışıyorlar.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI LİSE ÖĞRENCİLERİ
KONU: Sürece odaklı yaratıcı problem çözme teorisini temel alan Destination Imagination (DI), gençlere yaratıcılık, eleştirel düşünme, takım içinde çalışabilme, zamanı en iyi şekilde kullanma ve problem çözme becerileri kazandırmayı amaçlayan bir programdır. Her takımda 4-7 kişi ortalama 10 hafta tiyatro, mimari, doğaçlama, bilim veya teknik odaklı bir takım yarışması üzerinde çalışır ve bir çözüm hazırlarlar. Takımlara hızlı düşünmeyi, karar vermeyi ve kararını uygulamayı öğreten anlık yarışmaların da icra edildiği DI, gençlere hayatları boyunca kullanacakları becerileri güvenli bir ortamda ve eğlenceli bir şekilde kazandırmak, dünya gençliğinin yaratıcılığını ulusal ve uluslararası yarışmalar yoluyla geliştirmek üzere organize olmuştur.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI LİSE ÖĞRENCİLERİ
KONU: Okulumuzda sürdürülmekte olan Model United Nations (MUN) çalışmaları, öğrencilerimizin önemli dünya meseleleri konusunda bilgi sahibi olmalarını ve araştırma, tartışma ve yazma yoluyla bu meselelere gerçekçi çözümler bulabilmelerini sağlamak amacıyla yürütülmektedir. MUN çalışmalarının üyeleri, küresel ısınma, kaybolan yağmur ormanları, gelişmekte olan ülkelerdeki yoksulluk gibi dünya meselelerini araştırarak çalışırlar. Resmi dili İngilizce olduğundan MUN programı, kazanmış oldukları dil becerilerini son derece üst düzey konularda kullanma olanağı bulan öğrencilerimizin İngilizcelerinin hızla gelişmesine katkıda bulunmaktadır. Öğrencilerimiz yurt içi ve yurt dışı pek çok konferansa katılarak 21. Yüzyılın önemli becerilerini edinir.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI LİSE ÖĞRENCİLERİ
KONU: FLL turnuvalarının amacı, bilim ve teknolojiyi sevdirirken, özgüven sahibi, sorgulayan, takım halinde toplumsal sorunlara çözümler üretebilen bir gençlik yetişmesine katkıda bulunmaktır. Sezon boyunca öğrenciler bir taraftan; proje üretip geliştirirken, diğer taraftan o sezonun görevlerini yerine getiren robotları inşa eder ve programlarlar. 2011 yılında ilk defa katıldığımız Fll turnuvasında En İyi Proje Ödülünü kazandık. İlerleyen yıllarda Şampiyonluk ödülü de olmak üzere katıldığımız her turnuvadan ödülle döndük. Kupaların yanı sıra her sene o sezonun temasına uygun projeler ile öğrencilerimize üreten toplum bilincini kazandırdık. FLL Değerleri * Biz bir takımız, * Koçlarımızın ve danışmanlarımızın rehberliğinde çözüme ulaşmak için işleri biz yaparız, * Arkadaşça rekabet kurallarına uyar ve kazan-kazan ilkesini benimseriz, * Keşfettiklerimiz kupa kazanmaktan daha önemlidir, * Deneyimlerimizi arkadaşlarımız ile paylaşırız, * Yaptığımız her şeyde duyarlı profesyonellik gösteririz ve çok eğleniriz.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI FLL TAKIMI
KONU: Yarışma teması her yıl FIRST vakfı tarafından belirlenir. Bu tema çerçevesinde takımlar, belirli hedeflere top atma, tırmanma, tahterevallide dengede durma gibi görevlerin üstesinden gelebilen robotlar yapmaya çalışırlar. Uzaktan kontrol edilebilen, otonom görevler yapabilen bu robotları tamamlamak için takımların YALNIZCA 6 HAFTA’ları vardır. Vakıf aynı zamanda robotlarda kullanılmak üzere, takımlara belirli parçalar sağlar. Ancak takımlar yarışma kurallarına uydukları sürece farklı parçalar üretmekte ve kullanmakta serbesttirler. Yarışma, bölgesel(Regional) ve Dünya Şampiyonası olmak üzere iki kısımdan oluşuyor. Dünya üzerinde çeşitli yerlerde Regional düzenlenmekte. Okulumuzda kurulan Kalsedon frc takımı ile geçen yıl Texas, Lubbock da yapılan “Hub City Regional” a katıldık. 1-4 Mart tarihleri arasında yapılan yarışmada, 45 takımdan sadece 6 takımın gidebileceği Dünya Şampiyonasına, gösterdiğimiz üstün başarı sayesinde katılma hakkı kazandık.19-21 Nisan tarihleri arasında Texas, Houston da yapılan DÜNYA ŞAMPİYONASI’na da Okulumuzu Şehrimizi ve Ülkemizi temsil ettik. Bu yıl da 1-3 Aralık tarihleri arasında İstanbul’da düzenlenen FRC Off-Season Türkiye yarışmasında İlham Veren Takım Ödülünü kazandık.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI FRC TAKIMI
KONU: Her yılın Mart ayının üçüncü haftası bütün dünyada milyonlarca (6 milyondan fazla) öğrenci önemli bir uluslararası matematik organizasyonun parçası olmakta, Kanguru Matematik yarışmasına katılmaktadırlar. Yarışma ve sınavlarla öğrencilerin matematiğe olan ilgisini çekmek ve matematikte yetenekli öğrencileri daha da motive etmeyi sağlamak amaçlanmaktadır.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI LİSE ÖĞRENCİLERİ
KONU: Turnuvaya katılan takımlar, gönüllü koçlarının ve danışmanlarının rehberliğinde haftada en az 1.5-2 saatlik bir çalışmayla, turnuva masasının üzerinde yer alan görevleri en kısa sürede yapan bir robot programlar ve tasarlarlar ve her sezon tüm dünyayı ilgilendiren bir sorun ile ilgili araştırma projesi yürütürler. Tüm bu yolculuk sırasında takım çalışması, deneyim paylaşımı, arkadaşça rekabet kuralları, sürecin odaklı olma ve duyarlı profesyonellik onlara rehberlik eder. Turnuvalara katılan çocuk ve gençler; hem bilim, sanat, teknoloji konularında, hem de ifade, dinleme, sunum, paylaşım, takım çalışması konularında eğlenceli, süreç odaklı bir deneyim yaşarlar. Bu deneyimler onların kendilerini geleceğin bilim insanı, mühendisi, etkin girişimcisi ve duyarlı dünya vatandaşı olarak hayal etmelerini teşvik eder.
KATILIMCI: ROBO GELİŞİM TAKIMI
KONU: Harvard Üniversitesi’nin Türkiye’de Global ortağı olduğu tek liderlik okulu olan YGA (Young Guru Academy)’ya bu yıl 14 öğrencimiz kabul edildi. Eskişehir’ de en fazla öğrencinin kabul gördüğü okul olma gurunu bizlere yaşatan öğrencilerimiz, liderlik zirvesinde okulumuzu ve kentimizi temsil etiiler.
KATILIMCI: GİZEM ERİK
KONU: FRC ; “Akıl için spor!” sloganı ile yola çıkan “First Vakfı”nın katı kurallar, sınırlı kaynaklar ve zaman kullanarak, profesyonel mühendisler tarafından rehberlik edilen öğrencilerin, gelişmiş yazılım ve donanım kullandıkları ve kendilerinin tasarladıkları, inşa ettikleri ve programladıkları robotlarıyla katıldıkları bir yarışmadır.
KATILIMCI: KALSEDON ROBOTİK TAKIMI
KONU: Öğrencilerimizin geliştirdiği fizik projesi Tübitak Bölge Birinciliği`ne layık görüldü.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI LİSE ÖĞRENCİLERİ
KONU: Öğrencilerimizin geliştirdiği kimya projesyle Amerika`da Türkiye`yi temsil ettik.
KATILIMCI: ESKİŞEHİR GELİŞİM OKULLARI LİSE ÖĞRENCİLERİ
KONU: Düzenli olarak katıldığımız YGA Zirvesi`nde öğrencimiz de yer almaya hak kazandı.
KATILIMCI: ZEYNEP DUMAN
KONU: Çörek otu etenol ekstresinin sağlıklı HUVEC ve kanserli Caco-2 hücrelerinin hücre çoğalmaları üzerine sitotoksik etkisinin araştırılması
KATILIMCI: DAMLA ADA ZEYNEP DUMAN
KONU: Nar kabuğu ekstresi ve biyobozunur kitosan polimeri ile antibakteriyel nanoliflerin üretilmesi ve yara örtüsü olarak kullanımının araştırılması
KATILIMCI: EMİNE DOĞA AŞKIN ZÜLBİYE İREM TEKEREK
KONU: Yemek tuzunun dengeli kullanılmamasından kaynaklanan endüstriyel alanda ve evde kullanılabilecek digital cihaz icadı
KATILIMCI: Özge Göktaş
KONU: Bir ip ve üç nokta ile en küçük çevreye sahip en büyük alanın çevrelenmesi
KATILIMCI: Mehmet Tarık Akçay
KONU: Mazı meşesinin metal boyalarında demirin korosyonunun önlenmesinde çevre dostu inhibitör olarak kullanılması
KATILIMCI: Osman Arda Harzadın - Yiğit Uzun
KONU: Uçucu kül ve kırmızı çamur atıklarından deneme tuğla örneklerinin üretimi ve kullanılma olanaklarının araştırılması
KATILIMCI: Özge Dikmen - Deniz İçden
KONU: Çevre Kirliliğini Önlemede Doğal ve Dispers Boyarmaddeleri İle Süperkritik Karbondioksitte ve Su Ortamında Polyester Elyafının Boyanması, Boya Kalitelerinin Karşılaştırılması
KATILIMCI: Arda Özcan - Cemre Su Züberi
KONU: Dereotu ve Zerdeçal Etanol Ekstrelerinin, A549 İnsan Akciğer Kanseri ve İnsan Deri Fibroblast Hücre Hatları Üzerinde Antiproliferatif Etkilerinin Anetol ve Curcumin İle Karşılaştırılması
KATILIMCI: Arda Harzadın - Beril Çallı
KONU: Lise Öğrencilerinin Türk Komedi Filmlerindeki Mizah Anlayışı Üzerine Bir İnceleme
KATILIMCI: İrem Su İpek - Başar Seklice
KONU: İşaretimi Duy Projesi
KATILIMCI: Mert Karagöz - Berke Özkır - Zeynep Ece Dimitoka - Ediz Öz - Ufuk Tan Uzun - İlke Gövem - Melisa Akyol - Mehmet Yiğit Işık - Efe Alkaya - Emre Sinan Doğan
KONU: Lületaşı, Pomza ve Zeolitin Kontrollü Doğal Salım Materyalleri Olarak Parfüm Sektöründe Kullanımının Karşılaştırılması
KATILIMCI: Ebru Toygan - Neşide İlayda Soybakış
KONU: Ayva Kabuğunun Geri Dönüşümü İle Elde Edilen Pektinin Ağrı Kesici Olarak Kullanılması
KATILIMCI: Birsu Kambur - Ece Nur Akyumuk
KONU: Endüstriyel Metallerin Elektrokimyasal Davranışları Üzerinde Biberiyenin (Rosmarinus Officinalis L.) Doğal Koruyucu Etkisi
KATILIMCI: İpek Efe - Gökçe Pişiren
KONU: Portakal Kabuğunun Geri Dönüşümü İle Elde Edilen Çevre Dostu Doğal Selülozun Kontrollü İlaç Salımında Kullanılması
KATILIMCI: Özgenur Altaç - Ilgın Nursu Berber
KONU: Deprem Projesi
KATILIMCI: Ortaokul – Lise
KONU: 2080’li Yıllarının Hava Taşıtı Tasarım Proje Yarışması
KATILIMCI: Ortaokul
KONU: Lületaşının Kontrollü Doğal Salım Materyali Olarak Uçucu Yağ (Parfüm) Sektöründe Kullanılması
KATILIMCI: Fatma Temel - Esra Kayandağ
KONU: Trabzon Hurmasının Çevre Dostu Kullanımı
KATILIMCI: İpek Efe - Gökçe Pişiren
KONU: Şifreleme
KATILIMCI: Yeşim Durgut - Özgün Koşdere
KONU: Reading Day – Oxford
KATILIMCI: 1.Sınıflar