Okul öncesi dönemde rehberliğin amacı, çocuklarımızın bedenini tanıması ve onu etkili bir şekilde kullanması, özgüven geliştirme, sevgi, saygı, arkadaşlarıyla iyi geçinme, hoşgörü ve yardımlaşma duygusu ve çocuğa kendisini ifade edebilme becerisinin kazandırılmasıdır.
Oryantasyon Çalışmaları
Öğrencilerimizin kısa sürede okul ortamına uyum sağlamaları ve potansiyellerini açığa çıkarmaları amacıyla eğitim – öğretim yılının ilk ayında yoğun bir şekilde oryantasyon çalışmaları düzenlenir.
Öğrenciyi Tanıma Çalışmaları
Her yaş grubuna uygun öğrenciyi tanıma çalışmaları yapılır. Bu çalışmaların amacı, öğrencilerin psikomotor, bilişsel, sosyal ve duygusal alanlarda güçlü oldukları ve desteklenmesi gereken yönlerinin belirlenmesi ve bu anlamda öğrencinin doğru şekilde yönlendirilmesidir.
Gözlemler
Öğrenciler sınıf içerisinde, oyun alanlarında, yemek esnasında gözlemlenir ve gerekli notlar alınır.
Bireysel Destek Çalışmaları
Her bir öğrencinin duygusal, sosyal ve bilişsel süreçleri yakından takip edilir. Öğrencinin ihtiyaçları doğrultusunda bireysel destek çalışmaları yürütülür, öğretmen ve aile bilgilendirmesi ile süreç devam eder.
Grup Çalışmaları
Ortak gelişimsel ihtiyaçlar doğrultusunda öğrencilerimizle çeşitli grup çalışmaları yapılır.
Velilerimize Yönelik Çalışmalar
Öğrencilerimizin gelişimleri hakkında karşılıklı bilgi paylaşımında bulunmak ve velilerimize destekleyici yönlendirmeler yapmak amacıyla bireysel veli görüşmeleri gerçekleştirilir.